10 مرحله‌ای که منجر به کسب رتبه اول در یک رقابت عکاسی می‌شود

10 مرحله‌ای که منجر به کسب رتبه اول در یک رقابت عکاسی می‌شود

10 مرحله‌ای که منجر به کسب رتبه اول در یک رقابت عکاسی می‌شود

 

بسیاری از افراد سعی می‌کنند تا بنده یک مسابقه عکاسی باشند اما بسیاری از ان‌ها نتیجه عکس را می‌گیرند؛ بنابراین، آیا برای برنده شدن راز و رمزی وجود دارد؟ چگونه در یک مسابقه عکاسی برد را از آن خود کنیم و جهان را وادار به تحسین اثر هنری خود بداریم؟ چرا هیچ شکل درستی برای رسیدن به این هدف وجود ندارد؟

 عکاسی0

10 مرحله‌ای که منجر به کسب مقام اولی خواهد شد

 

مرحله 1. اطلاعات در مورد مسابقه‌ای که قصد دارید در آن شرکت کنید را جمع آوری نمایید

 

مسابقه‌های بسیار کوچک و بزرگی وجود دارند که ماهیانه و سالیانه برگزار می‌شوند. شما بهترین آن را نسبت به علاقه خود انتخاب نمایید. در صورتی درباره شانس خود مطمئن هستید، زمان را برای شرکت در مسابقه‌های کوچک از دست ندهید.

 چگونه می‌توانیم رقابت‌های درست را تشخیص دهیم و بیابیم؟ از اینترنت کلمات کلیدی همچون مسابقه عکاسی سال یا مسابقه عکاسی سال 1398، مسابقه عکس و غیره را جستجو نمایید.

 

مرحله 2. چگونه در مسابقه عکاسی برنده شویم؟

 

قوانین آن را مطالعه و بیاموزید: هر مسابقه دارای آیتم‌ها، نیازها و موقعیت‌های مختص به خود می‌باشد. البته، این کم طرفدارترین مرحله است و هیچ کس قوانین و محدودیت‌هایی که برای آن تنظیم شده است را دوست ندارد. شناخت درست این قوانین به منظور کسب فرصت‌های بیشتر برای اول شدن است.

 مطمئن شوید که عکس شما پیکسل‌ها، اندازه و تصویر با نیاز و ایده شما هم خوانی دارد. زمانی که عکس با تمام نیازهای شما هم خوانی ندارد، نظرات در آن لحاظ نشده است.

 همچنین مهم‌ترین آن شناخت اثرها و سبک‌های برندگان دوره‌های پیشین است. در حقیقت آن می‌تواند به شما کمک نماید تا بینش لازم از اینکه مدیر مسابقات چه چیزهایی را مد نظر قرار می‌دهند و انتظارات او از عکس شما چیست را به دست آورید. وظیفه نخست شما در یک ویژگی رایجی نهفته است که تمام تصاویر و عکس‌های گرفته شده توسط شما را منحصر به فرد می‌سازد.

مرحله 3. انتخاب عکس‌ها

 از میان چندین عکس آن‌هایی را انتخاب کنید که بر حسب نیازها به بهترین شکل به تصویر کشیده‌اند. در ضمن اینکه آن‌ها انتخاب می‌نمایید، یک قضاوتی نیز بر روی آراء تماشاچیان داشته باشید، اینکه انتخاب آن‌ها از عکس‌های مسابقات پیشین چه بوده است. این برای درک درست از جزییات و همینطور برای تمرکز خاص بر روی عکس‌ها کمک خواهد نمود.

 

مرحله 4. خجالتی نباشید

 یک از اشتباهات معمول کسانی است که در چنین رقابت‌هایی شرکت می‌کنند و این باور غلط، این است که تصاویر آن‌ها به اندازه کافی خوب نیستند. سعی کنید بهترین عکس‌ها را از مجموعه خود انتخاب کنید.

رمز این مسابقات چیست؟ مدیر مسابقه سعی ندارد تا چیزی را که ترکیب و هم خوانی عالی دارد، پیدا کند. این وظیفه برای انتخاب عکسی است که منحصر به فرد، فوق‌العاده و خاص باشد.

 در یک لحظه کافی است، حتی با گرفتن یک عکس که یک منظره خاص را به تصویر می‌کشد، جایزه مسابقه از آن شما شود.

 عکاسی 1

مرحله 5. تمرین کردن

 استعداد داشتن به معنی گرفتن عکس‌های فوق‌العاده نیست. می‌گویند برای گرفتن یک لحظه مهم، بودن در زمان و مکان درست است؛ اما چه کسی زمان و مکانی این لحظه مهم را می‌داند؟

 

مرحله 6. با حوصله و خوش خلق باشید

آماده باشید، آماده بودن به معنی دانستن تاریخ مسابقه، گرفتن بهترین عکس خود تا به حال نیست. آماده بودن یعنی داشتن درک و تصویری صحیح از مسابقه در ذهن خودتان است.

چگونه مسابقه عکاسی را ببریم؟ گرایش موضوعی، جستجو برای روش‌های جهت پیشرفت خود و گرفتن تصاویر بیشتر و بیشتر است. هیچ وقت فرصت را برای گرفتن عکس حتی بعد از اینکه در مسابقه شرکت کردید و عکس خودتان را ارسال نمودید از دست ندهید. حرفه‌ایها می‌گویند که عکس‌های خوب همیشه در پیرامون ما هستند و وظیفه یک هنرمند نهایت استفاده از لحظات است.

 

مرحله 7. کار بر روی طرح

 هر مسابقه دارای موضوع مخصوص به خودش است. کسی نمی‌تواند یک عکس معمولی بیاورد و در مسابقه شرکت کند. کسی که باید عکس بگیرد موضوع درستی را انتخاب می‌کند. اگرچه می‌گویند "قوانین را رعایت نمایید و قانون شکنی نکنید ". منظور این چیست؟ عکسی که شما انتخاب می‌نمایید با موضوع مسابقه هم خوانی داشته باشد، اما نه باید فراتر از آن هم باشد و بافت فلسفی موضوع را به تصویر بکشد. تصویری را تهیه کنید که دارای احساس باشد. سعی نمایید موضوع ارائه شده را به روش خود خلق و تفسیر نمایید و تصور و تشعشع را به آن اضافه کنید.

 

مرحله 8. شبیه سازی‌ها

 عکس که انتخاب می‌نمایید، باید احساسات خاص را بر انگیزد، زیرا هر چیزی که با احساسات آمیخته شود به یادماندنی خواهد شد؛ و مهم نیست که آن احساسات مثبت یا منفی باشد. احساسات تماشاچیان را به خود جلب نماید و آن‌ها را برای شناخت احساسی که درون عکس پنهان شده است، برانگیزید.

مرحله 9. ارسال تصویر در ابتدای شروع مسابقه

 بسیاری از مسابقات بر اساس رأی تماشاچیان هستند. هیچ وقت در آخرین لحظات عکس خود را ارسال نکنید. بعضی از افرادی که به این کار عادت نموده‌اند متأسفانه عکس‌هایشان را گم کرده بودند. با این وجود این استراتژی غلط است.

 عکاسی 2

مرحله 10. تبلیغ برای عکس خود

 بسیاری از مسابقه‌ها اصولاً بر اساس آراء تماشاچیان سایت است، در همین حین شما می‌توانید ورودی خود را برای مسابقه تبلیغ نمایید تا خانواده، دوستان و طرفداران شما اثر شما را بشناسند و به شما رأی دهند. تبلیغات می‌تواند در شبکه‌های اجتماعی صورت گیرد. رمانی که تصویری که شما انتخاب نمودید برای مسابقه چشمگیر شود، قطعاً آرایی از تماشاچیان مرتب سایت دریافت خواهید نمود که همواره عکس‌های خوب را بر می‌گزینند.

 بازخورد حاصل از عکس شما نیز بسیار مهم می‌باشد. قبل از اینکه عکس را برای مدیر مسابقه ارسال نمایید، آن را به دوستان خود، فامیل و همکاران ارائه دهید، کسانی که اثر شما را نقد اساسی می‌نمایند. این روش به خصوص در مواردی که نمی‌توانید یک عکس مجرد از بین صدها عکس انتخاب کنید مؤثر می‌باشد.

چه نوع عکس‌هایی محبوبیت بیشتری دارند؟ برای برنده شدن عکس باید تأثیر گذار باشد و مهم نیست که چه چیزی، احساس، اشیا، افراد یا موقعیت‌ها بر آن تأثیر می‌گذارند. همچنین باید از یک دیدگاه فنی نیز مؤثر واقع شود. مطمئن شوید به درستی ساخته و در معرض دید قرار گرفته است.


منبع

نظرات بازدیدکنندگان